sâmbătă, 8 decembrie 2012

Ciocolata de casa


Este prima data cand fac ciocolata de casa. Desi eram pregatita moral de esec, rezultatul a fost surprinzator de....buuuuun :D Insa, data viitoare voi pune doar jumatate de fiola cu esenta si ceva mai putin zahar.
Reteta am luat-o de aici si am urmat intructiunile pas cu pas.

Ingrediente:
- 350 g zahar brun de trestie
- 100 ml apa
- 100 g unt
- 250 g lapte praf (raraul)
- 40 g pudra de cacao (dr Oetker)
- 1 fiola esenta portocale (vanilie, lamaie, cafea etc)
- nuci, fulgi de migdale, stafide, alune (eu am pus o parte fulgi de migdale si o parte cu stafide).

Apa si zaharul le punem la fiert intr-o cratita, amestecand din cand in cand. Cand siropul incepe sa fiarba, dam focul mic si mai lasam fix 5 minute. Dupa cele 5 minute oprim focul si adaugam untul si amestecam pana cand acesta se topeste in totalitate. Ajutandu-ne de o spatula sau un tel, adaugam treptat laptele praf, cacao, aroma si amestecam pana cand compozitia este bine omogenizata si fara cocoloase.
Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, turnam compozitia si o uniformizam bine. Scufundam in ciocolata stafide, nuci, alune sau orice ne doreste inimioara.
Tava o dam la frigider pentru cel putin 10 ore. Am observat ca dupa 24 ore capatase o consistenta mult mai buna pentru portionat. Cand este gata, rasturnam ciocolata pe un tocator si o portionam in cuburi.

Am pregatit aceasta ciocolata cu gandul sa umplem cizmulitele fetelor de mos Nicolae...insa am mancat-o prea repede :D

Niciun comentariu: