duminică, 27 februarie 2011

Mancare de hrisca cu piept de pui


Hrisca este o cereala foarte gustoasa, hranitoare si bogata in vitamine. La noi se consuma de cand ma stiu insa in Romania prima descoperire a facut-o cumnatul meu cu mai multi ani in urma intr-o familie de tarani: aveau cativa saci din care hraneau porcii fara sa aiba idee ca poate fi atat de gustoasa... Dupa ce le-a facut o mancare de s-au lins pe degete, taranii nu au mai dat un bob de hrisca la porci :D
Ulterior, cand am venit si eu in Bucuresti am descoperit ca se vinde doar in Plafar la pungute mici si scumpe fiind destinate celor care tin regim alimentar sau celor care stiu ce inseama o mancare sanatoasa.

Hrisca poate fi folosita in supe sau fiarta cu putina ceapa calita si servita cu oua ochiuri. Mie imi place cel mai mult hrisca cu carnita. Pentru aceasta mancare avem nevoie de:

- 1,5 cani hrisca
- 1 piept maaare de pui
- 1 ceapa
- 1-2 morcovi
- jumatate de conserva de rosii (~100g)
- 1 frunza de dafin
- sare
- bucuioc uscat
- ulei de masline

Hrisca se prajeste pe o tigaie, fara ulei, pana cand se rumeneste si raspandeste un miros placut.
Separat, intr-o oala mai mare se incinge uleiul in care punem pieptul de pui taiat felii si il calim alaturi de morcovul taiat rondele, ceapa taiata marunt, putin busuioc uscat si o frunza de dafin. Cand carnea pare a fi gata adaugam rosiile si 2 cani cu apa. Amestecam bine cu o paleta si lasam sa fiarba la foc mic. Incercam sa nu invartim prea des in oala ca sa nu se transforme hrisca in terci. Adaugam sare dupa gust.
Cand apa este complet absorbita inseamna ca hrisca s-a fiert si mancarea este gata!

Niciun comentariu: