duminică, 1 noiembrie 2009

Knedle - galuste cu prune



Knedle sunt acele galuste umplute cu prune si tavalite prin pesmet cu zahar. Desi se mai fac si pe la noi, acestea reprezinta o specialitate polonezo-croatiano-serbiano-nemteasca :D Si cum sotul meu provine dintr-o familie cu sange polonezo-nemtesco-ungurezo-greco..ect...:D, la ei in familie knedle nu lipseste de pe masa de sarbatori sau cand primesc musafiri.
Desi am mancat de cateva ori knedle facute ori de soacra ori de sot, acum este prima data cand mi-am incercat norocul ... si am reusit :D

Ingrediente pentru aluat:
- 1 kg cartofi roz
- 300 g faina
- 1 ou
- 1 lingurita sare

Ingrediente pentru umplutura:
- 500 g prune (~ 10 prune)
- 2 linguri zahar

Ingrediente pentru pesmet:
- 8 linguri pesmet
- 100 g zahar
- 1 lingura praf de scortisoara

Am spalat cartofii si i-am pus la fiert in coaja. Cat timp au fiert cartofii, eu am purces la pregatirea pesmetului. Am pus pesmetul pe o tigaie la foc mediu si l-am amestecat continuu pana cand s-a rumenit. L-am luat de pe foc, am turnat zaharul si scortisoara si le-am amestecat pana la omogenizare.



Prunele le-am spalat, le-am spintecat in doua si am scos samburii. Erau cam acrisoare asa ca am presarat peste ele zahar.
Cand s-au fiert cartofii, i-am curatat de coaja si i-am pasat. Apoi am format un aluat din pireul de cartof, faina, ou si sare.


Intr-o cratita am pus apa la fiert si cand a dat in clocot am inceput sa modelez galustele. Intr-un ghemotoc de aluat (~cat intra intr-o lingura) am incorporat o jumatate de pruna, i-am dat forma unei bile rotunde si am aruncat-o in cratita.


Cand se ridica la suprafata inseamna ca e gata. Se scoate din apa cu o paleta gaurita pentru a se scurge de apa, se tavaleste prin pesmet si.....se serveste cu pofta.
Sunt bune atat calde cat si reci.



Sectiune:


Din ingredientele de mai sus mie mi-au iesit 20 de galuste. Primele doua au alunecat tacticos pe gatlejul Sofiei :)

**************

Astazi am facut si galuste cu capsuni si au iesit la fel de gustoase. pe viitor intentionez sa incerc si cu caise, piersici sau fructe de padure.


Niciun comentariu: